• Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • Linkedin
  • Mail
Gors Zeeland
MENUMENU
  • Onze diensten
    • Wonen
      • Thuisbegeleiding
      • Gezinsondersteuning
      • Voor volwassenen
      • Wonen op maat
    • Dagbesteding
      • Werken en leren
      • Jobcoaching
      • Cliëntvacatures
    • Leren
      • Cursussen
      • Kennisbank
    • Behandelen
      • Hersenz
      • Kindzorg
      • Disciplines
      • Autisme
      • EMB
      • Psychiatrie
    • Vrije Tijd
      • Activiteiten
      • NAH Café Zeeland
      • Vakanties
  • Onze locaties
        • Wonen
        • Dagbesteding, werken, leren (DWL)
        • Behandelen
        • Vrije tijd
        • Alle locaties
  • Voor cliënten
    • Mijn Gors Plan
      • Mijn Gors Plan
      • Voorwaarden
    • Voorwaarden
      • Overeenkomst
      • Voorwaarden
      • Privacy
      • Huisregels
      • Vragen bij wonen
    • Cliënt centraal
      • Medezeggenschap
      • Onvrijwillige Zorg
      • Klacht
      • Vertrouwen
      • Ervaringsdeskundigen
    • Kwaliteit
      • Cliënt tevreden
      • Zorgevaluatie
    • Kosten
      • Wat betaal je?
      • Wat ontvang je?
      • Extra diensten
  • Over Gors
    • Organisatie
      • Structuur/ambities
      • Visie en waarden
      • Triple-C
      • Stichting vrienden
      • Stichting Fonds Jan Weil
    • Werken bij
      • Vacatures
      • Stage
      • Vrijwilligers
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
  • Contact
    • Aanmelden
      • Oriëntatie/aanmelden
      • Wij helpen je graag
      • Uitvoering
    • Contact
  • Menu

Eigen regie en (mede)zeggenschap

We vinden het belangrijk dat jij als cliënt zoveel mogelijk zelf kan doen en bepalen. De afspraken hierover komen in je Zorg- en Dienstverleningsovereenkomst te staan, natuurlijk respecteren we je privacy hierbij.

Lokale en centrale cliëntenraden

Eigen regie en zeggenschap gaan over individuele cliënten. Daarnaast behartigen  de cliëntenraden de gezamenlijke belangen van groepen cliënten.

Op vrijwel elke locatie is er een lokale cliëntenraad (LCR). Deze wordt ondersteund door een onafhankelijke coach medezeggenschap. In deze raden worden de onderwerpen besproken die de cliënten van die locatie aangaan. Voorbeelden zijn het eten, huisregels, veiligheid, deelnemen aan sollicitatiegesprekken voor nieuwe medewerkers en activiteitenaanbod.

Elke LCR heeft wettelijke rechten, zoals instemmings- en adviesrecht en het recht op tijdige, begrijpelijke informatie.

De Centrale Cliëntenraad (CCR) gaat over onderwerpen die alle cliënten aangaan. Voorbeelden zijn: huisvestingsbeleid, de ontwikkelingen bij Dagbesteding, Werken en Leren en de toekomstvisie. De CCR is de officiële gesprekspartner van de Raad van Bestuur. Ook de CCR heeft alle wettelijke rechten die de LCR’s ook hebben. Lees hier het jaarverslag 2022 van de Centrale Clientenraad. De CCR is te bereiken via ccr@gors.nl.

Onvrede, klachten, cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris

Ben je niet tevreden of heb je een klacht? Zo werkt het!
Je bent ontevreden of boos over de zorg binnen Gors.
Vertel het je begeleider, de coördinerend begeleider of de manager van de locatie.
Is je klacht niet opgelost en wil je in vertrouwen met iemand praten?
Ga naar de cliëntvertrouwenspersoon.
Die luistert naar je en helpt om te praten over je klacht. Of helpt om de klacht op te schrijven.
De cliëntvertrouwenspersoon praat alleen met iemand anders over jouw klacht als jij dat goed vindt.
Er zijn twee cliëntvertrouwenspersonen, ze hebben allebei een andere taak.

Cliëntvertrouwenspersonen zorg en wet zorg en dwang

Keetie Saman is cliëntvertrouwenspersoon zorg.
Als je vragen hebt of ontevreden bent, dan neem je contact op met Keetie.
Je kunt haar mailen op k.saman@hetlsr.nl
Je kunt haar bellen op 06-21 66 57 04.
Keetie luistert naar je klacht. Als je klacht gaat over onvrijwillige zorg dan brengt ze je in contact met de cliëntvertrouwenspersoon WZD, Iris.

Iris Kruithof is cliëntvertrouwenspersoon wet zorg en dwang.
Als je vragen hebt of ontevreden bent over zorg die je niet wil, dan neem je contact op met Iris.
Je kunt haar mailen op I.Kruithof@hetlsr.nl
Je kunt haar bellen op 06-21 94 27 25
Iris luistert naar je klacht. Ze weet veel over onvrijwillige zorg en kan je hierbij ondersteunen.
Klik hier als je meer wilt weten over onvrijwillige zorg.

Klachtenfunctionaris

Ilona Klippel is klachtenfunctionaris bij Gors.
Zij zoekt naar oplossingen voor de klacht voor jou en voor Gors.
Je kunt zelf of samen met de cliëntvertrouwenspersoon contact opnemen.
Ilona weet goed de weg binnen Gors en zoekt samen met jou naar de juiste plek voor jouw klacht.
Je kunt haar mailen op klachtenfunctionaris@gors.nl
Je kunt haar bellen op 06-82 77 73 02

Klachtencommissie en geschillencommissie

Lukt het de klachtenfunctionaris niet om je klacht op te lossen?
Er is een klachtencommissie Zeeland, waar mensen in zitten die niet bij Gors werken.
De klachtencommissie praat met jou. Ze praten ook met de mensen waar de klacht over gaat.
Daarna krijg je een brief met een advies over hoe je klacht opgelost kan worden.
Andrea Klap, de bestuurder van Gors krijgt ook een advies over hoe ze de klacht op kan lossen.
Andrea beslist hoe ze de klacht gaat oplossen. Ze laat dit aan je weten.
De mensen over wie de klacht gaat krijgen hier ook een bericht van.
Je kunt mailen naar klachtencommissiezeeland@viazorg.nl
Je kunt bellen naar 0113-25 00 73

Kan de klachtencommissie het probleem ook niet oplossen?
Dan is er de Geschillencommissie Zorg, lees hier meer over deze commissie.

Klachten over vervoer

Connexxion verzorgt het groepsvervoer van en naar onze dagbestedingslocaties.
Als daar iets niet goed gaat, is het verstandig dit te melden.
Stuur een email naar gors@connexxion.nl en cc naar vervoer@gors.nl.
Omschrijf hierin de klacht zo duidelijk mogelijk; om wie gaat het? Welke locatie? Welke dag? Tijdstip? Hoe meer details, hoe beter de klacht kan worden behandeld en herhaling kan worden voorkomen.
We monitoren ook intern de eventuele klachten en bespreken deze regelmatig met Connexxion.

Team Ervaringsdeskundigen (TED)

Ervaringsdeskundigen zijn cliënten die door persoonlijke ervaringen deskundig zijn op bepaalde gebieden. Door hun eigen ervaringen kunnen zij hun kennis delen om anderen te helpen.

Betekenis voor cliënten

De ervaringsdeskundigen  weten hoe het is om cliënt te zijn, (h)erkennen  de situatie en kunnen naast de cliënt gaan staan. Vanuit ervaring kunnen zij veel voor andere cliënten betekenen. Denk hierbij aan:

  • helpen bij het vertalen van wensen en behoeften;
  • helpen bij het maken van keuzes;
  • het bieden van een luisterend oor;
  • leren omgaan met een beperking of ondersteunen bij bepaalde vraagstukken.

Betekenis voor de organisatie

Op verschillende gebieden kan de inzet of betrokkenheid van ervaringsdeskundigen van meerwaarde zijn binnen de organisatie. Zij kunnen vertellen hoe problemen er in de praktijk uitzien. Praktijk en beleid komen hier samen. De ervaringsdeskundigen kunnen meezoeken naar oplossingen, observeren en (collectief) signalen afgeven aan de organisatie. De inzet kan onder andere bestaan uit:

  • het ondersteunen van raden; het aansluiten bij introductiedagen voor nieuwe medewerkers;
  • het verzorgen van presentaties;
  • gesprekspartner zijn van het management;
  • het adviseren op verschillende gebieden vanuit hun expertise.

Inzet ervaringsdeskundigen

De ervaringsdeskundigen kunnen vanuit hun specialisme ook extern ingezet worden. Denk hierbij aan presentaties geven op scholen, samenwerken met andere zorgaanbieders en gemeentes. De ervaringsdeskundigen hebben een opleiding gevolgd om hun kennis en ervaringen goed te kunnen inzetten binnen de organisatie.

Binnen Gors zijn de volgende ervaringsdeskundigen werkzaam: Dimitri Roelands, Duncan van Scheyndel, Menzo-Jan Giesber, Patricia Matthijsse en Erika Corstanje. Zij worden ondersteund door coach Carola van Schouwen.

De ervaringsdeskundigen werken woensdag (gezamenlijk) vanuit het Centraal Kantoor in Goes. Daarnaast zijn zij flexibel inzetbaar.

De ervaringsdeskundigen zijn te bereiken via ted@gors.nl of 0113 – 27 33 33/06 – 30 21 06 89.

Laatste nieuws

Project: Zorgalarmering Gors Nieuwe Haven in Vlissingen

21 september 2023
Bij Gors bieden gedreven medewerkers en vrijwilligers ondersteuning…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Gors-Zeeland_De-Nieuwe-Haven-Vlissingen.jpg 1285 1920 Melissa Timmermans https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Melissa Timmermans2023-09-21 16:09:582023-09-21 16:09:58Project: Zorgalarmering Gors Nieuwe Haven in Vlissingen

‘Het is superleuk als mensen doorstromen naar betaald werk’

11 september 2023
Het Pak Het Aan Team, een dagbestedingsproject van Gors, vierde…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Arianne-de-Voogd-en-Wesley-bij-de-werkplaats-van-PHAT-1-e1694417063396.jpg 903 1690 Melissa Timmermans https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Melissa Timmermans2023-09-11 09:30:242023-09-11 09:30:24‘Het is superleuk als mensen doorstromen naar betaald werk’

‘Met vraaggerichte teamcoaching verbetert communicatie of samenwerking’

5 september 2023
Teams bij Gors hebben de mogelijkheid om teamcoaching aan te…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Irene-den-Oude-en-Anneke-van-Woerkom-e1690376479911.jpg 735 2016 Melissa Timmermans https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Melissa Timmermans2023-09-05 15:54:192023-09-07 13:35:15‘Met vraaggerichte teamcoaching verbetert communicatie of samenwerking’

‘Ik ben steeds daar waar hulp nodig is’

5 september 2023
Vivian Hoondert heeft sinds 1 oktober 2022 haar eerste arbeidscontract…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/VivianHoondert-PetraGertzen-Gors-KomusKieke-e1693919127867.jpg 775 1200 Melissa Timmermans https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Melissa Timmermans2023-09-05 15:36:182023-09-11 13:34:08‘Ik ben steeds daar waar hulp nodig is’

Direct naar

  • Cliëntenportaal
  • Mijn Gors Plan
  • Alle locaties
  • Werken bij
  • Vrijwilligers

Postadres

Postbus 2160
4460 MD Goes
E: info@gors.nl

Volg ons

     

Centraal Kantoor

Stationspark 24
4462 DZ Goes
T: (0113) 273 333

KvK: 22055416
RSIN: 813302808

ISO 9001 HKZVGN academie voor zelfstandigheid Gors mengerichte ondersteuning Goes Zeeland

Nieuwsbrief ontvangen?

© Copyright - Gors Zeeland - Webdesign: CONCEPTERIJ
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Meldingen kwetsbaarheden systemen
Scroll naar bovenzijde

Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen op de site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

AkkoordMeer info

Cookie and Privacy Settings

How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, you cannot refuse them without impacting how our site functions. You can block or delete them by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visist to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Disclaimer
Letterformaat
Contrast
Accessibility by WAH