• Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
  • Linkedin
  • Mail
Gors Zeeland
MENUMENU
  • Onze diensten
    • Wonen
      • Thuisbegeleiding
      • Gezinsondersteuning
      • Voor volwassenen
      • Wonen op maat
    • Dagbesteding
      • Werken en leren
      • Jobcoaching
      • Cliëntvacatures
    • Leren
      • Cliënten
    • Behandelen
      • Hersenz
      • Kindzorg
      • Medisch/Arts
      • Afasie / aanwijsboekje
      • Disciplines
    • Vrije Tijd
      • Activiteiten
      • NAH Café Zeeland
      • Vakanties
  • Onze locaties
        • Wonen
        • Dagbesteding, werken, leren (DWL)
        • Behandelen
        • Vrije tijd
        • Alle locaties
  • Voor cliënten
    • Mijn Gors Plan
      • Mijn Gors Plan
      • Voorwaarden
    • Voorwaarden
      • Overeenkomst
      • Voorwaarden
      • Privacy
      • Huisregels
      • Vragen bij wonen
    • Cliënt centraal
      • Medezeggenschap
      • Onvrijwillige Zorg
      • Klacht
      • Vertrouwen
      • Ervaringsdeskundigen
    • Kwaliteit
      • Cliënt tevreden
      • Zorgevaluatie
    • Kosten
      • Wat betaal je?
      • Wat ontvang je?
      • Extra diensten
  • Over Gors
    • Organisatie
      • Structuur/ambities
      • Visie en waarden
      • Triple-C
      • Stichting vrienden
      • Stichting Fonds Jan Weil
    • Werken bij
      • Vacatures
      • Stage
      • Vrijwilligers
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Nieuwsbrieven
  • Contact
    • Aanmelden
      • Oriëntatie/aanmelden
      • Wij helpen je graag
      • Uitvoering
    • Contact
  • Menu

Eigen regie en (mede)zeggenschap

We vinden het belangrijk dat jij als cliënt zoveel mogelijk zelf kan doen en bepalen. De afspraken hierover komen in je Zorg- en Dienstverleningsovereenkomst te staan, natuurlijk respecteren we je privacy hierbij.

Lokale en centrale cliëntenraden

Eigen regie en zeggenschap gaan over individuele cliënten. Daarnaast behartigen  de cliëntenraden de gezamenlijke belangen van groepen cliënten.

Op vrijwel elke locatie is er een lokale cliëntenraad (LCR). Deze wordt ondersteund door een onafhankelijke coach medezeggenschap. In deze raden worden de onderwerpen besproken die de cliënten van die locatie aangaan. Voorbeelden zijn het eten, huisregels, veiligheid, deelnemen aan sollicitatiegesprekken voor nieuwe medewerkers en activiteitenaanbod.

Elke LCR heeft wettelijke rechten, zoals instemmings- en adviesrecht en het recht op tijdige, begrijpelijke informatie.

De Centrale Cliëntenraad (CCR) gaat over onderwerpen die alle cliënten aangaan. Voorbeelden zijn: huisvestingsbeleid, de ontwikkelingen bij Dagbesteding, Werken en Leren en de toekomstvisie. De CCR is de officiële gesprekspartner van de Raad van Bestuur. Ook de CCR heeft alle wettelijke rechten die de LCR’s ook hebben. Lees hier het jaarverslag 2022 van de Centrale Clientenraad. De CCR is te bereiken via ccr@gors.nl.

Onvrede, klachten, cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris

Ben je ontevreden en/of heb je een klacht?
1. praat erover op je locatie met je begeleider(s)
2. Kom je er (samen) niet uit? Of wil, durf of kan je het niet met begeleiding bespreken? Dan is onze klachtenfunctionaris er voor jou. Dat is Ilona Klippel. Zij is bereikbaar via 06 8277 7302 of klachtenfunctionaris@gors.nl.

Lees hier meer over in deze folder: “Wat als je ontevreden bent?”

Specialistische thuisbegeleiding Gors Zeeland

Bespreken met elkaar

Er gaat veel goed. Ben je toch ergens ontevreden over? Bespreek dit dan zo vroeg mogelijk met de mensen die erbij betrokken zijn. Probeer het probleem meteen op te lossen, eventueel met hulp van iemand anders.

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan helpen bij het onderzoeken van de mogelijkheden en bemiddelen om tot een oplossing van de onvrede of de klacht te komen. Zowel voor cliënten, hun vertegenwoordigers als de omgeving. Ook kan hij je advies geven over het indienen van een klacht en je bijstaan bij het formuleren van de klacht. De klachtenfunctionaris is in zijn werk onpartijdig. Onze klachtenfunctionaris is Ilona Klippel. Zij is bereikbaar via 06 8277 7302 of klachtenfunctionaris@gors.nl.

Als je als cliënt(vertegenwoordiger) de klacht niet kan oplossen, al dan niet na de hulp van de cliëntvertrouwenspersoon Wzd of de klachtenfunctionaris, schrijf dan een brief naar de klachtencommissie. De klachtencommissie is onafhankelijk. Lees in deze folder meer over deze commissie. Het adres is: Klachtencommissie Zeeland, p/a ViaZorg, Fruitlaan 4c 4462 EP Goes. Het e-mailadres luidt: klachtencommissiezeeland@viazorg.nl en het telefoonnummer is 0113 250 073. Je klacht wordt behandeld volgens deze klachtenregeling. Een aanpassing van deze regeling op basis van de Wzd zal op korte termijn beschikbaar zijn.

Cliëntvertrouwenspersoon Wzd

Iris Kruithof is de cliëntvertrouwenspersoon Wet Zorg en Dwang (Wzd). Ervaar je zorg waar je het niet mee eens bent, dan is zij er voor vragen, advies en klachtenbehandeling. De cliëntvertrouwenspersoon Wzd adviseert je over wat je met je verhaal, je klacht of je vragen kunt doen. Zij bemiddelt niet bij klachten, maar steunt en adviseert je bij het indienen van de klacht en bij de klachtenprocedure als er sprake is van onvrijwillige zorg. De cliëntvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk. Iris Kruithof is bereikbaar via 06 – 21 94 27 25 of i.kruithof@hetlsr.nl

Lees in deze folder wat de cliëntvertrouwenspersoon Wzd voor jou kan doen.

Klachten over vervoer

Connexxion verzorgt regelmatig het vervoer van en naar onze locaties. Als daar iets niet goed gaat, is het verstandig dit te melden. Stuur een email naar gors@connexxion.nl en cc naar vervoer@gors.nl. Omschrijf hierin de klacht zo duidelijk mogelijk; Om wie gaat het? Welke locatie? Welke dag? Tijdstip? Hoe meer details, hoe beter de klacht kan worden behandeld en herhaling kan worden voorkomen. We monitoren ook intern de eventuele klachten en bespreken deze regelmatig met Connexxion.

Team Ervaringsdeskundigen (TED)

Ervaringsdeskundigen zijn cliënten die door persoonlijke ervaringen deskundig zijn op bepaalde gebieden. Door hun eigen ervaringen kunnen zij hun kennis delen om anderen te helpen.

Betekenis voor cliënten

De ervaringsdeskundigen  weten hoe het is om cliënt te zijn, (h)erkennen  de situatie en kunnen  naast de cliënt gaan staan. Vanuit ervaring kunnen zij veel voor andere cliënten betekenen. Denk hierbij aan:

  • helpen bij het vertalen van wensen en behoeften;
  • helpen bij het maken van keuzes;
  • het bieden van een luisterend oor;
  • leren omgaan met een beperking of ondersteunen bij bepaalde vraagstukken.

Betekenis voor de organisatie

Op verschillende gebieden kan de inzet of betrokkenheid van ervaringsdeskundigen van meerwaarde zijn binnen de organisatie. Zij kunnen vertellen hoe problemen er in de praktijk uitzien. Praktijk en beleid komen hier samen. De ervaringsdeskundigen kunnen meezoeken naar oplossingen, observeren en (collectief) signalen afgeven aan de organisatie. De inzet kan onder andere bestaan uit:

  • het ondersteunen van raden; het aansluiten bij introductiedagen voor nieuwe medewerkers;
  • het verzorgen van presentaties;
  • gesprekspartner zijn van het management;
  • het adviseren op verschillende gebieden vanuit hun expertise.

Inzet ervaringsdeskundigen

De ervaringsdeskundigen kunnen vanuit hun specialisme ook extern ingezet worden. Denk hierbij aan presentaties geven op scholen, samenwerken met andere zorgaanbieders en gemeentes. De ervaringsdeskundigen hebben een opleiding gevolgd om hun kennis en ervaringen goed te kunnen inzetten binnen de organisatie.

Binnen Gors zijn de volgende ervaringsdeskundigen werkzaam: Dimitri Roelands, Duncan van Scheyndel, Menzo-Jan Giesber, Patricia Matthijsse en Erika Corstanje. Zij worden ondersteund door coach Carola van Schouwen.

De ervaringsdeskundigen werken woensdag (gezamenlijk) vanuit het Centraal Kantoor in Goes. Daarnaast zijn zij flexibel inzetbaar.

De ervaringsdeskundigen zijn te bereiken via ted@gors.nl of 0113 – 27 33 33/06 – 30 21 06 89.

Laatste nieuws

De Smulkamer, lunchroom en bakkerij Gors ZeelandGors Zeeland

Smaakverschil bij producten met bloem van De Smulkamer

15 maart 2023
Sommige door De Smulkamer gebakken koekjes en gebak smaken niet…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/De-Smulkamer-bakkerij-Gors-2-1.jpg 720 1280 Robbin Gilijamse https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Robbin Gilijamse2023-03-15 16:56:292023-03-22 13:10:32Smaakverschil bij producten met bloem van De Smulkamer

“Ik leerde dat ik een keuze heb door Hersenz”

14 maart 2023
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Keuze-door-Hersenz-Gors-scaled.jpg 1717 2560 Robbin Gilijamse https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Robbin Gilijamse2023-03-14 13:54:022023-03-24 09:02:05“Ik leerde dat ik een keuze heb door Hersenz”

Doe 28-3 een bakkie met onze personeelsconsulenten!

14 maart 2023
Benieuwd naar werken bij Gors? Kom dan naar onze inloopmiddag…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Fotos-in-cirkel_450x450px_Solliciteren_bij_Gors.jpg 450 450 Fenna ´t Jong https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Fenna ´t Jong2023-03-14 08:30:462023-03-22 13:25:40Doe 28-3 een bakkie met onze personeelsconsulenten!
Burgemeester bezoekt tijdens NL doet 2023 De Cirkel-GorsGors Zeeland

Burgemeester helpt op verwenmiddag voor cliënten De Cirkel

13 maart 2023
Op 10 maart 2023 organiseerde De Cirkel tijdens NLDoet een ‘verwendag’…
Lees meer
https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Burgemeester-bezoekt-tijdens-NL-doet-2023-De-Cirkel-Gors-1.jpg 640 1280 Robbin Gilijamse https://www.gors.nl/wp-content/uploads/Logo-Gors-menselijke-ondersteuning-Zeeland-Goes.png Robbin Gilijamse2023-03-13 16:31:432023-03-22 16:09:45Burgemeester helpt op verwenmiddag voor cliënten De Cirkel

Direct naar

  • Cliëntenportaal
  • Mijn Gors Plan
  • Alle locaties
  • Werken bij
  • Vrijwilligers

Postadres

Postbus 2160
4460 MD Goes
E: info@gors.nl

Volg ons

Centraal Kantoor

Stationspark 24
4462 DZ Goes
T: (0113) 273 333

KvK: 22055416
RSIN: 813302808

ISO 9001 HKZ

Nieuwsbrief ontvangen?

© Copyright - Gors Zeeland - Webmarketing: CONCEPTERIJ
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Meldingen kwetsbaarheden systemen
Scroll naar bovenzijde

Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen op de site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

AkkoordMeer info

Cookie and Privacy Settings

How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, you cannot refuse them without impacting how our site functions. You can block or delete them by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visist to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Disclaimer
Letterformaat
Contrast
Accessibility by WAH